pondělí 2. května 2016

Mafiánská romance | Nebezpečná láska - recenze

Takže vážení a milí, čeká na vás další recenze, tentokrát to bude na knížku, která je křížencem Než jsem tě poznala a S hlavou v oblacích pejru... taky vám to přijde zvláštní? Trvalo mi docela dlouho, než jsem se k prvnímu dílu Bavettových konečně dostala, ostatně podrobnosti si můžete přečíst v některém z předchozích článků Návštěva knihovny.

 Paige pracuje jako ošetřovatelka, právě jí umřel klient a ona je znovu bez práce. Podle kamarádky Rhondy se na lidi prostě příliš váže, takže by si měla najít někoho, kdo jí jen tak neumře. Na úřadě ale nemají nic, co by jí vyhovovalo. Nakonec dostane doporučení právě od svého bývalého zaměstnavatele, aby se u jeho bohatých známých hlídala syna. Jak vzroste její překvapení, když zjistí, že Michael Bavetta je vlastně dospělý muž. Stala se mu dopravní nehoda a on se v následku šoku začal chovat, jako čtyřleté díte (nejspíš mi to přišlo trochu přitažené za vlasy, ale nejsem odborník... může se něco takového stát?). Nicméně si padnou do oka a Paige (to je jako stránka, ale píše se jinak :D) konečně získá dobře placenou práci, která ji baví.
Vypadal spokojeně a mne už bylo úplně jedno, jestli vzbudíme Roberta. To se nám taky podařilo: když jsme se vrátili, dřepěl oblečený před krbem a zatápěl. V kuchyni se něco smažilo, cítila jsem kafe. "My jsme házeli kachny, Robbie!" jásal Mikee a já se rozesmála. Starší z bratrů na nás koukal trochu pochybovačně. "Kam jste... Proč jste házeli kachny?" nechápal. "Házeli jsme kachnám, Mikee," opravila jsem ho "Krmili jsme je." Robertovi se viditelně ulevilo, hod kachnou se mu pravděpodobně nezdál jako vhodná zábava. (str. 92)
Bavettovi jsou ale nechutně bohatá rodina, až se Paige začne honit hlavou, jak k takovým penězům přišli. Ne náhodou má expřítele policajta. O Mikeeho se nejlépe stará jeho starší bratr Robert, který se chová naprosto nepředvídatelně, chvíli je skvělý kamarád a jindy naopak nabručený jako psí čumák. Kvůli naléhavé situaci v práci se Michael i s Paige dočasně nastěhují do chaty na venkov mimo New York, kam za nimi Robert jezdí na víkendy. Paige si se svým malým velkým klukem užívá prázdniny, zatímco Bavettovi řeší úplně jiné problémy, že by to přece jenom nebyli tak úplně obyčejní právníci?

Tak jo, je to tady, Bavettovi jsou opravdu mafiáni. Paige se začíná bát o svoje místo (a tak trochu i život). Ještě, že má svého malého velkého kluka. Ale co když ne? Co když se z Mikeeho zase stane Michael? Bude muset být ve srubu s úplně cizím chlapem, který navíc patří k mafii?
Nechtělo se mi jít za Mikem a přiznat, že nevím, jak se zapíná pračka. Chvilku jsem ji okukovala ze všech stran, ale nebyla jsem o nic moudřejší. A pak na mě promluvila. "Vložte prací prostředek," řekla příjemným ženským hlasem. Vyjekla jsem. A vycouvala z koupelny. "Michaele?" nakoukla jsem do jeho pracovny hned vedle. Zvedl oči od monitoru a usmál se. "Tvoje pračka mluví." Rozchechtal se. (str 273)
Knížku bych rozdělila na dvě části předtím než se Michael vrátil a potom. První část mi více připomínala Než jsem tě poznala, líbila se mi a Paige byla skvělá hrdinka. Jenom jsem si dlouho nemohla zvyknout na Michaela jako muže-kluka, takže jsem si ho ze začátku představovala spíš jako kluka. Dlouho jsem nechápala, proč ho všichni oslovují Michaele, není to pravopisná chyba? Není to náhodou spíš Michaeli? Pak jsem si uvědomila, že Michael se nejspíš čte jako (majkl) ...no co, výslovnost jmen mi nikdy moc nešla... stejně čtu všechno potichu :D :D :D
"Nepotřebuješ pomoct?" zavolala jsem. "Ne!" odpověděl vztekle. "A nechoď sem!" Vydržela jsem být potichu sotva dvě minuty: "A co když budu potřebovat na záchod?" "Paige, jestli se mi hodláš smát, vyhodím tě na mráz!" vyhrožoval. "A nezajímá mě, že nemrzne! Najmu si mrazírenský auto!" (str. 306)
Druhá část, poté co se Michael zase začal chovat, jako dospělý se mi taky líbila a naopak mi víc připomínala S hlavou v oblacích pejru. Tady jsem konečně pochopila, proč všichni říkají, že Katka Perusová píše o některých klišoidních tématech tak, že to nakonec vůbec nevyzní jako klišé.

Už od začátku jsem si oblíbila mafiánskou kuchařku Theresu a nakonec i Roberta, protože ten Epilog mě vážně dojal! :) Konec jsem prostě odhadla na začátku, takže pro mě nebyl žádnou novinkou, i když je pravda, že při "pohřbu" už jsem začala uvažovat, jestli jsem se vážně nespletla, ale potom mi to zase rychle došlo... :) V celé knížce se opět vyskytovaly vtipné momenty, kterým jsem se s chutí zasmála.

Autor: Kateřina Petrusová
Originální název: Nebezpečná láska
Série: Bavettovi 1
Rok vydání: ČR 2012
Nakladatelství: Fragment
Překladatel: -
Žánr: román, česká literatura
Počet stran: 376

Moje hodnocení: 77%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a budu se snažit na něj odpovědět! Uvítám nápad, radu i kritiku... můžete mi napsat i na irena.kadava@gmail.com