pondělí 21. března 2016

Le petit prince - filmová recenze

zdroj
Začalo to pozvánkou na odpolední promítání Malého prince, která visela na dveřích učebny francouzštiny...

Nakonec jsme se s kamarády domluvili, že půjdeme... Doma jsem si vyhledala film na čsfd a překvapilo a mírně zklamalo, že film je animovaný. Protože ostatním lidem včetně naší učitelky se film hodně líbil, rozhodla jsem se nedělat předčasné závěry a film si užít... a vyplatilo se!


zdroj
Narozdíl od původní knížky není hlavním hrdinou malý princ ani pilot, ale malá holčička (to mě trochu vyděsilo, bála jsem se, aby to celé nakonec nedopadlo jinak :D) Její maminka je "velice úspěšná dospělačka", která neustále pracuje a na svoji dcerušku nemá čas. Přeje si aby se její holčička dostala na prestižní školu a po naprosto zvoraných příjimačkách se rozhodne přestěhovat do blízkosti školy a vymyslet učební plán pro téměř každou minutu jejího života. Pořád vám to nepřipomíná Malého prince?

zdroj
Naštěstí, nebo na naneštěstí se jejich novým sousedem stává starý bláznivý letec, který bydlí v tom nejpodivnějším domě v okolí... Holčička (jsem si jistá že v celém filmu nezaznělo její jméno...) nejprve plní denní učební plány, přesně podle mámina přání, než jí ten starý blázen odvedle pošle papírovou vlaštovku s příběhem...

Letec se rozhodne vyprávět svůj příběh holčičce, protože dospělí by mu nerozumněli. Stanou se z nich opravdu dobří přátelé. Pilot jí vypráví o malém princi, beránku, planetách, růži, lišce, hadovi a hvězdách...

zdroj
Mamince se ale nelíbí, že její dcerunka tráví více času s nějakým poblázněným sousedem místo učebnicemi, proto začne zakazovat... dokud starého letce neodveze záchranka. Poté se holčička rozhodne opravit letadlo a vydat se hledat malého prince... celá tahle závěrečná část je vymyšlená tvůrci filmu, ale mě se přesto velmi líbila. Odehrává se na "planetě užitečných dospělých" kde potkáváme postavy z princových cest po ostatních planetách a nacházíme i prince, který mezitím vyrostl a zapomněl (monsieur Princ byl dokonalý :D) Nebojte se příběh končí dobře, tak jak by příběhy končit měly...

zdroj
Po vizuální stránce se mi zpracování velmi líbilo, zvláštní byl jiný druh animace pro příběh holčičky a jiný pro příběh prince, přišlo mi, že to příběhu dodávalo jakousi hloubku. Velmi jsem ocenila zakomponování originálních Exupéryho kreseb. Bez problémů jsem film zhlédla ve francouzštině z českými titulky.

Film byl místy neuvěřitelně vtipný a jindy naopak vážný a smutný přesně v tom správném poměru... a plyšová liška je stejně nejlepší :D

Trošku mě mrzelo vynechání některých planetek na princově cestě, ale to bohatě stačila vyvážit atmosféra celého filmu...

Nikdy nebudu litovat, že jsem se rozhodla jít na tohle promítání (i kdyby to mělo být jenom proto, že jsem přišla o biologii :D) z filmu jsem měla neuvěřitelný divácký zážitek a jsem opravdu ráda, že jsem ho viděla <3 <3 <3

Moje hodnocení: 95% (možná bych měla ubrat za přesnost, ale jako celek to bylo téměř dokonalé <3)

zdroj


Vím, že jsem slíbila napsat recenzi na Vražednou léčbu a vím taky, že je pěkně hloupé vymlouvat se na školu, ale přísahám, že ji přes Velikonoce napíšu...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a budu se snažit na něj odpovědět! Uvítám nápad, radu i kritiku... můžete mi napsat i na irena.kadava@gmail.com